Oleksandra Bakushina KON RAO

[vc_column_text pb_margin_bottom=“no“ pb_border_bottom=“no“ width=“1/3″ el_position=“first“]

Oleksandra Bakushina

 

„Vo svojej práci som upriamila pozornosť na človeka a jeho vzťah k hudbe a ako na ľudské telo vplývajú vibrácie a harmónia v podobe melódie. Rozhodla som sa vrátiť k prapôvodu zvuku, a preto som hľadala inšpiráciu v prírode. S cieľom v človeku opätovne vzbudiť záujem o hudbu a harmóniu, ktorú je schopný vytvárať ktokoľvek, som vychádzala z pôvodných afrických a peruánskych prírodných hudobných nástrojov. Mojim výstupom je kolekcia dvoch hudobných nástrojov, ktoré svojou mierkou aktivujú celé telo človeka vďaka čomu dokáže intenzívnejšie vnímať vibrácie, a tým sa zosilní zážitok z hudby. Kon a Rao sú peruánsky bohovia dažďa a hromu, vody a blesku, pokoja a zmätku. Hoci pochádzajú z rovnakého zdroja vzájomne si konkurujú. Túto vzácnu rovnováhu protikladov som zachytila vo vzťahu zvuku a formy. Prostredníctvom kruhu, ako symbolu návratu k pôvodu a prirodzenosti sú oba nástroje prepojené a intuitívnym krúživým pohybom vo vertikálnej alebo horizontálnej osi sa zároveň líši ich zvuk – dážď a hrom. Intenzita a melódia je pritom priamo naviazaná na pohyb človeka. Navonok jednoduchá konštrukcia v sebe ukrýva mechanizmus, ktorý podnecuje zvedavosť a motivuje k hraniu.“

 

 

[/vc_column_text] [vc_column_text pb_margin_bottom=“no“ pb_border_bottom=“no“ width=“1/2″ el_position=“last“]

 

 

[/vc_column_text]

Similar posts

CINDY FODOR / METABOLISM

@cindyfodor For the Metabolism/Stoffwechsel dress, Cindy Fodor used her own bioplastic that she designed and created in her home lab. First, she designed the material. After boiling and drying the materials, she cut out the bioplastic

View
en_GBEnglish